12 September 2014

...::: PROMOSI MERDEKA & CUTI SEKOLAH SEPTEMBER :::...





Salam Hari Merdeka ke 57 kami ucapkan buat anda semua semoga negara kita kekal aman makmur dari penjajah & keharmonian berbilang bangsa juga agama terjaga hendaknya..

Kami sebagai tunjang belakang kepada Kambing Malaya Network & Kambing Golek Malaya tetap meraikan hari merdeka TETAPI lebih pada "MARATHON" sembelihan, masakan juga golek panggang hingga saat ini di beberapa tempat..Alhamdulillah berkat sokongan & kepercayaan anda pada kami juga teguran akan kami perbaiki lagi perkhidmatan sedia ada..

Bagi pelanggan tetap & bakal pelanggan terutama bagi kawasan Banting, Klang, Shah Alam, Putrajaya, Puchong, Kajang & Lembah Klang amnya boleh datang melihat & memilih sendri ternakan sembelihan.. Pastinya anda berpuas hati dengan harga & saiz ternakan yang kami tawarkan.

Spesifikasi ternakan:

A) Kambing/Bebiri lbh 40kg berat purata hidup
HANYA RM800 termasuk sembelih/lapah

B) Kambing/Bebiri +-38kg berat purata hidup
HANYA RM750 termasuk sembelih/lapah

KAMBING AQIQAH, QURBAN & NAZAR (upah masak)
1) Masak Kurma hanya RM 300/ekor
2) Masak Kari hanya RM 300/ekor
3) Masak Sup hanya RM 300/ekor
4) Masak Lemak Daging Salai hanya RM350/ekor

Nota: Sebarang penghantaran akan kami charge hanya RM50 sahaja bagi ternakan siap sembelihan @ ternakan hidup..

"Kepuasan Anda Pilihan Kami"

Admin KMN

p/s Alhamdulillah ternakan biak baka juga dalam proses penambahan... Insha Allah

3 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum...salam perkenalan.

saye berumur 24 tahun dari pahang. dah lama berminat nak ternak kambing ni dari remaja2 dulu. tapi mase x mengizinkan. dah puas belek2 blog penternak kambing lain. dah dpt sikit2 info psal kambing ini.

ade tanah(keluarga) nak diusahakan serta sikit modal. hajat nak buat kambing tenusu ni dari baka saenan(susu low fat). ade saranan?

Kambing Malaya said...

As Salam

Boleh berhubung terus dgn saya (admin) untuk keterangan lanjut juga bertukar-tukar idea tentang ternakan juga objektif ternakan yg bakal tuan mulakan... Ada juga beberapa perkara yg saya rasa perlu dititik-beratkan dalam memulakan projek ternakan tuan nanti.. Sebaiknya faktor pengalaman samada dari kami @ penternak lain juga perlu diambil kira bg mendapatkan kesinambungan yang berpanjangan dalam ternakan.. Hope perkara sebegini menjadi guide untuk terus bertapak dlm industri ternakan bukan hanya sekerat jalan.. Kami seperti penternak lain juga ada naik turun bangun jatuh tetapi still survive atas sebab niat kami cuba sedaya upaya membantu masyarakat yang mahu melakukan ibadah aqiqah, qurban etc..

Unknown said...

Salam Admin..

ingin tahu sama ada mana2 penternak kambing di Pahang nak jual najis kambing? sini kami pekebun kecil di Bentong, nak guna najis kambing sebagai baja.. source yg kami dapat dulu dah henti penternakan >_<

Terima kasih..