17 April 2009

Kibas: Bebiri Yang Sering Disebut Dalam Sirah

Haiwan yang bernama kibas yang sering disebut-sebut dalam sirah nabi-nabi.

Bezanya kibas dengan bebiri yang lain ialah lemak di dalam badannya terkumpul di bahagian ekornya. Ini menjadikan ekor kibas kembang dan tebal seperti kelopak bunga. Ciptaan yang sama juga Allah kurniakan pada unta yang mana lemak dari badannya menjadi bonggol dibelakangnya.

Menarik bukan?

Yaaaa... Memang jarang untuk kita mendapat baka kibas tulen yang bermutu! Jadi kami bawakan kepada anda baka kibas untuk anda pilih & beli.

Bermutu, sihat & berkualiti itulah yang kami tawarkan kepada anda! Jadi, apa tunggu lagi sementara stok masih masih ada...

Kami tawarkan hanya
RM570/ekor bagi baka betina &
RM630/ekor bagi baka jantan
yang mana berat purata adalah sekitar 35kg.


Hubungi kami sekarang !!
*************

TAZKIRAH SEJENAK

Setelah semua makhluk mati dicabut nyawa oleh Izrail, dan setelah Izrail mencabut nyawanya sendiri, maka matilah semua makhluk.

Hanya Allah yang kekal abadi.

Kemudian Allah menghidupkan semula semua makhluknya. Di Padang Mahsyar, ketika bermulanya pengadilan di mahkamah yang Maha Adil, maka Allah menitahkan Nabi Harun dihadapanNya. Kemudian Allah menjelmakan "Mati" dalam bentuk kibas. Allah menitahkan sekali lagi terhadap Nabi Harun, iaitu untuk menyembelih kibas tersebut. Dengan perintah tersebut , Nabi Harun pun menyembelih kibas itu. Maka, matilah "Mati". Tiada matilah lagi makhluk Allah selepas itu.

Dengan demikian, setiap makhluk yang menjalani hukuman yang maha dahsyat di sana, maka tiada mati lagi bagi mereka. Seksaan akan berulang-ulang sehingga diampunkan Allah.

Ya Allah, Ampunilah dosa kami.....

2 comments:

Syuhada said...

As salam....kt mana ni encik ...

joseph zhu said...

Ha ha seronok nya